13 Ogos 2024

GKB Tiger Milk Mushroom & Z-WELL Bagus Untuk Imun Dan Insomnia

Sebenarnya Syu ada masalah susah nak tidur malam. Mengiring kiri tak kena, ke kanan lagilah tak kena, susahnya nak tidur. Padahal jam dah menunjukkan angka 2 pagi tapi mata masih lagi tak menunjukkan tanda tidur. 

Bila dah tak boleh tidur, muncullah segala penyakit yang berbahaya. Tidur yang tidak mencukupi boleh memberi kesan negatif kepada pelbagai aspek kesihatan, termasuk kesihatan paru-paru.

GKB Tiger Milk Mushroom


Itu yang menyebabkan, sistem imun menjadi lemah akibat kurang tidur dan boleh meningkatkan risiko jangkitan saluran pernafasan. Mengambil suplemen untuk membantu tidur boleh menjadi pilihan bagi sesetengah individu yang mengalami masalah tidur.

GKB Suplement Bantu Tingkatkan Kualiti Tidur

Syu ada buat pembacaan tentang produk kesihatan untuk tidur lena dan tingkatkan imuniti badan, dan Syu jumpa 2 produk GKB iaitu Tiger Milk Mushroom dan Z-Well ni yang boleh selesaikan masalah Syu.

Lagi pun, ia diperbuat daripada bahan kandungan pun tidak merbahaya dan ianya berasaskan tumbuhan. Banyak juga review dari pengguna yang dah mencuba terutamanya di farmasi dan Tik Tok. 

Syu pun ambil pilihan yang tepat ni untuk mengkonsumsi produk GKB supaya lepas ni tidur Syu boleh lena dan sambil tu boleh tingkatkan imun badan.

Sebenarnya, GK Bio International merupakan sebuah syarikat yang terkenal dengan produk suplemen kesihatan yang diformulasikan menggunakan bahan-bahan berkualiti tinggi dan melalui proses pengeluaran yang ketat. 

Apa Itu GKB Tiger Milk Mushroom dan Z-Well


Tapi korang pernah dengar tak "Tiger Milk Mushroom" dan "Z-Well" dari GKB (GK Bio International sdn Bhd)?

Tiger Milk Mushroom, atau Cendawan Susu Harimau, adalah sejenis cendawan perubatan yang terkenal di Asia Tenggara. Ia dinamakan sedemikian kerana legenda mengatakan bahawa cendawan ini tumbuh daripada titisan susu harimau yang menyusui anaknya. Cendawan ini telah digunakan dalam perubatan tradisional selama berabad-abad untuk merawat pelbagai penyakit.

GKB Tiger Milk Mushroom


Manakala, Z-Well pula ialah gabungan 4 bahan iaitu Fungi Armillariella Mellea 300mg, Ekstrak Fructus Lycium Barbarum (wolfberry) 50mg, Ekstrak Fructus Schisandrae Chinensis 30mg dan Fructus yang digunakan secara tradisional untuk melegakan pening, berpeluh, sukar tidur dan mata letih.

GKB Tiger Milk Mushroom

Bahan Kandungan 2 Produk Ini

Bila Syu baca senarai kandungan 2 produk ini, rupanya bagus untuk merawat masalah yang tengah Syu hadapi. 

Tiger Milk Mushroom

  • Mycelium 480mg : dapat membantu meningkatkan sistem imun badan. Mycelium, yang merupakan bahagian utama dalam kulat, mengandungi beta-glukan dan polisakarida yang telah terbukti dapat merangsang aktiviti sel-sel imun dan meningkatkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan dan penyakit.
  • Lignosus : Membantu meningkatkan kesihatan paru-paru. Lignosus, yang berasal daripada sejenis cendawan perubatan, dikenali kerana kemampuannya untuk meredakan gejala-gejala penyakit pernafasan seperti asma dan bronkitis.
  • Rhinoceros : Dipercayai dapat mengurangkan demam dan keradangan. Tanduk badak sumbu telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina untuk menurunkan suhu badan yang tinggi dan merawat pelbagai jenis keradangan dalam badan. 

GKB Tiger Milk Mushroom


Z-Well

  • Fungi Armillariella Mellea 300mg : Dapat membantu mengurangkan keletihan. Bahan ini terkenal dengan keupayaannya untuk meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan.
  • Ekstrak Fructus Lycium Barbarum (wolfberry) 50mg : Dapat membantu meningkatkan kesihatan mata. Wolfberry, atau goji berry, mengandungi antioksidan seperti zeaxanthin yang diketahui dapat melindungi mata daripada kerosakan oleh radikal bebas.
  • Ekstrak Fructus Schisandrae Chinensis 30mg : Boleh meningkatkan fungsi hati. Schisandra, juga dikenali sebagai biji magnolia, mengandungi lignan yang telah terbukti dapat melindungi hati daripada kerosakan toksin, merangsang regenerasi sel-sel hati. 
  • Fructus : Membantu meningkatkan masalah pencernaan. Sering digunakan dalam pelbagai perubatan tradisional kerana kandungan seratnya yang tinggi, yang dapat membantu melancarkan sistem pencernaan dan mencegah masalah seperti sembelit.


Manfaat Yang Akan Diterima

Rupanya, banyak manfaat yang bakal korang dapat jika mengamalkan GKB Tiger Milk Mushroom dan juga Z-Well. Antara manfaatnya ialah:

Meningkatkan sistem imun badan 
Syu perasan juga, sekarang ni agak susah nak dapat penyakit walaupun ianya demam atau selsema. Rupanya, GKB Tiger Milk Mushroom ni  mengandungi beta-glukan, sejenis polisakarida yang telah terbukti mampu merangsang aktiviti sel-sel imun seperti makrofaj dan sel pembunuh semula jadi (natural killer cells), yang penting dalam melawan jangkitan dan penyakit.

Tingkatkan Kesihatan Paru-paru
GKB Tiger Milk Mushroom dipercayai membantu memperbaiki fungsi paru-paru dan meningkatkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan pernafasan.

Tidur Lebih Lena
Rupanya, tidur syu lebih lena disebabkan bahan yang terkandung dalam Z-Well yang membantu tidur Syu lebih berkualiti dan lena.

GKB Tiger Milk Mushroom

Bantu Tingkatkan Kesihatan Mata
Melalui GKB Z-Well juga, kesihatan mata lebih terjaga disebabkan oleh bahan iaitu Ekstrak Wolfberry yang dapat melindungi mata daripada kerosakan oleh radikal bebas.

Siapa Yang Boleh Amalkan Dan Cara Pengambilan

Bagi mereka yang ada masalah berikut, boleh amalkan produk GKB ini:

Tiger Milk Mushroom
  • Perokok
  • Batuk kronik
  • Resdung
  • Pesakit Asma
  • jangkitan pernafasan virus
  • Bronkitis kronik

Z-Well
  • Orang yang mengalami kesukaran untuk tidur
  • Pening
  • Mudah berpeluh
  • Mempunyai mata yang letih

Cara pengambilan untuk Z-Well ialah makan 2 biji kapsul selepas makan dan sebelum tidur. Manakala, untuk Tiger Milk Mushroom ialah ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan.

Pengalaman Selepas Pengambilan GKB Z-Well Dan Tiger Milk Mushroom

Syu dah consume hampir 3 minggu, apa yang syu perasan, corak tidur lagi berkualiti dan tidur Syu lena. Kadang sampai tak sedar dah subuh, lena sungguh yek!

Syu perasan juga, Syu tak mudah jatuh sakit mungkin sistem imun badan Syu dah bertambah dan Alhamdullillah tak rasa letih sangat untuk buat kerja rumah. 

Mungkin ada antara korang yang tengah hadap masalah kesihatan macam Syu, Syu sangat rekemen untuk mencuba dua ro

GKB Tiger Milk Mushroom

Macam Mana Nak Dapatkan GKB ini?

Mungkin ada yang berminat untuk konsumsi produk GKB ini,   boleh dapat dari KPJ Hospital, IJN Hospital dan farmasi-farmasi seluruh Malaysia.

Whole Malaysia: Alpro Pharmacy, Watsons 
Central: M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy 
Melaka: Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak 
Penang: MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy 
Perak: HTM Pharmacy East Coast: Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan 
Southern: The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy 
Sabah: LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy 
Sarawak: Nutrisense Pharmacy, Sing Lee Pharmacy, Kingdom Pharmacy 

Website: https://www.mygkb.com/ 
Facebook : www.facebook.com/mygkb 
Instagram : www.instagram.com/mygkb 
TikTok : www.tiktok.com/@gkbmalaysia 
小红书 ID : 1318211221 (GKB 集康宝) 
YouTube : www.youtube.com/@

Sila tinggalkan comment korang disini!